2018+ Ford EcoSport banner
41 - 60 of 60 Posts
Discussion starter · #41 ·
Ik heb geprobeerd een leenauto te krijgen voor de mijne, van de dealer waar ik de auto nieuw heb gekocht en ze zeiden nee... Ik rijd te veel kilometers (320 km per nacht) en ze weigeren ronduit om me een leenauto te geven. Ze zeiden dat ik de klantenservice moest bellen en kijken of ze voor een huurauto zouden willen betalen... Ik heb de moeite niet genomen. Ik heb een reserveauto die ik kan gebruiken... Dus ik denk dat ik nu ook geen Ford meer zal kopen... En ik heb GM jaren geleden gezegd dat ze me moesten kussen. Dus ik ben teruggebracht tot Chrysler of Foreign.
Ik heb zoveel vreselijke verhalen hierover gelezen. Het is frustrerend.

Dealers haten het om iets te doen dat ze niet een hoop geld oplevert. Ik zou nog steeds proberen Ford zover te krijgen iets te doen, maar ik denk dat ze niet denken dat ze dat hoeven te doen.
Ford rekent erop dat mensen het gewoon opgeven en een andere auto kopen, maar de meesten van ons zitten niet met geld opgescheept. Veel mensen zijn hier afhankelijk van als hun enige auto, en ze kunnen het zich niet veroorloven om betalingen te blijven doen voor een auto die ze niet kunnen gebruiken.

Ik hoop dat die rechtszaak ze goed raakt.

Ik heb zoveel vreselijke verhalen hierover gelezen. Het is frustrerend.

Dealers haten het om iets te doen dat hen geen berg geld oplevert. Ik zou nog steeds proberen Ford zover te krijgen iets te doen, maar ik denk dat ze niet denken dat ze dat hoeven te doen.
Ford rekent erop dat mensen het gewoon opgeven en een andere auto kopen, maar de meesten van ons zitten niet met geld opgescheept. Veel mensen zijn hier afhankelijk van als hun enige auto, en ze kunnen het zich niet veroorloven om betalingen te blijven doen voor een auto die ze niet kunnen gebruiken.

Ik hoop dat die rechtszaak ze goed aanpakt.
oh, ik heb betalingen gedaan voor een baksteen die in mijn oprit staat... En geloof me, ik ben veel meer schuldig dan hij waard is, zelfs als hij perfect zou lopen... nadeel van wat ik voor de kost doe...

• Like
Reactions: XR650R
Het lezen van sommige van deze berichten maakt me echt verdrietig. Ik kan me niet voorstellen dat je in zo'n positie zit waarin je een auto nodig hebt en zonder dat je er iets aan kunt doen... je hebt er een, maar je kunt hem niet gebruiken.
Zelfs als hij nog onder garantie staat, kan het blijkbaar maanden duren om hem te repareren. Dat is onacceptabel.
Ik wil Ford niet alleen maar afkraken. Ik ben er zeker van dat er horrorverhalen zijn van zowat elk merk.
Ik hoop echt dat jullie allemaal schadeloos worden gesteld door deze rechtszaak... en niet alleen voor een gratis reparatie, maar ook voor het verlies van gebruik.

Discussion starter · #47 ·
Het lezen van sommige van deze berichten maakt me echt verdrietig. Ik kan me niet voorstellen dat je in zo'n positie zit waarin je een auto nodig hebt en door geen enkele schuld van jezelf....je hebt er een maar kunt hem niet gebruiken.
Zelfs als hij nog onder garantie staat, kan het blijkbaar maanden duren om hem te repareren. Dat is onacceptabel.
Ik wil Ford niet alleen maar afkraken. Ik weet zeker dat er horrorverhalen zijn van zowat elk merk.
Ik hoop echt dat jullie allemaal schadeloos worden gesteld door deze rechtszaak....en niet alleen voor een gratis reparatie, maar ook voor verlies van gebruik.
Ik ook. Honderden, zo niet duizenden mensen is dit overkomen. Ik zit niet eens in andere EcoSport-groepen of -forums, en de verhalen die ik heb gehoord...
Sommigen moesten een lening afsluiten voor een nieuwe motor. Anderen moesten auto's huren en liften om naar hun werk te gaan.

Dit is een ongelooflijke mislukking voor Ford. Ze moeten het goedmaken.

👋 allemaal. De 2018 Ford EcoSport 1.0 van mijn moeder heeft hetzelfde probleem en momenteel is het voertuig onbruikbaar omdat de aandrijfriem van de oliepomp kapot is gegaan. We hebben de brief voor de terugroepactie ontvangen en wachten gewoon af wanneer ze de auto naar de dealer brengen voor reparaties. Het is het tweede kwartaal, dus elk moment.

Ik reed toen de waarschuwing 'Lage motoroliedruk' op het dashboard verscheen zonder het controlelampje van de motor. De motor sloeg een paar minuten later af nadat ik een snelle olieverversingsgarage was binnengereden, dus ik werd naar de Ford-dealer gesleept. Twee weken later kreeg ik te horen dat de oliepomp nul psi aangaf (werkte niet) en dat de motor daardoor vastliep en nu vervangen moet worden, zonder zelfs maar het oliepompprobleem aan te pakken dat ervoor zorgde dat de motor vastliep. Ik had geen waarschuwing of indicatie van een probleem tijdens het rijden. Een terugroepbrief van Ford vermeldt ook hoe de motor van dit voertuig kan stoppen met draaien tijdens het rijden. Hoe kan iemand dat weten? Ik weet niet wat ik moet doen en ik heb het geld niet nodig voor een nieuwe motor van $ 7.200 als ik nog $ 8.000 schuldig ben. Alle begeleiding wordt graag omarmd. Bedankt.

Discussion starter · #50 ·
Ik reed toen de waarschuwing 'Lage motoroliedruk' op het dashboard verscheen zonder het controlelampje van de motor. De motor sloeg een paar minuten later af nadat ik een snelle olieverversingsgarage was binnengereden, dus ik ben naar de Ford-dealer gesleept. Twee weken later kreeg ik te horen dat de oliepomp nul psi aangaf (werkte niet) en dat de motor daardoor vastliep en nu vervangen moet worden, zonder zelfs maar het oliepompprobleem aan te pakken dat ervoor zorgde dat de motor vastliep. Ik had geen waarschuwing of indicatie van een probleem tijdens het rijden. Een terugroepbrief van Ford vermeldt ook hoe de motor van dit voertuig kan stoppen met draaien tijdens het rijden. Hoe kan iemand dat weten? Ik weet niet wat ik moet doen en ik heb het geld niet voor een nieuwe motor van $7.200 als ik nog $8.000 schuldig ben. Elke begeleiding wordt graag omarmd. Dank u.
Ik neem aan dat u de 1.0 Ecoboost-motor heeft. Ford moet die motor gratis vervangen. Dat zullen ze doen.

Ik neem aan dat u de 1.0 Ecoboost-motor heeft. Ford moet die motor gratis vervangen. Dat zullen ze doen.
De dealer waar het servicecentrum zich bevindt, beweegt niet, aangezien de offerte $7.200 bedraagt en ze zelfs de kernkwestie, de oliepomp, niet aanpakken, zoals vermeld in deze brief die ik van Ford heb ontvangen over een terugroepactie. Ik bedoel, letterlijk elk model uit 2018 zal uiteindelijk getroffen worden en ze lijken allemaal na 60.000 te gaan. Ik heb me niet druk gemaakt om een verlengde garantie na 60.000, aangezien de auto pas 5 jaar oud was toen ik de auto in 2019 nieuw kocht met nul mijl. Nu voel ik me schuldig dat ik nooit voor deze garantie heb gekozen, terwijl ze zeggen dat de kosten niets zouden zijn als ik de garantie had gehad. Ik begrijp hoe garanties werken. Ik begrijp niet hoe ik wordt belast voor een nieuwe motor als een defect het probleem lijkt te zijn, wat de oliepomp betekent. De motor kreeg in feite te weinig olie en ik had het nooit kunnen weten, aangezien ik altijd een olieverversing krijg tussen 3.000 en 5.000 met synthetisch. Deze hele beproeving is ongelooflijk. Is mijn volgende stap om rechtstreeks contact op te nemen met Ford? Ze kunnen toch niet verrast zijn. Dit heen en weer met de dealer leidt tot niets.

Ik heb momenteel mijn 2018 Ecosport in mijn oprit geparkeerd, omdat de motor 'opgeblazen' is. Mijn lokale Ford-dealer zal de motor alleen vervangen voor $8500 (nieuwe motor). Dan zullen ze me vragen om vergoeding te zoeken voor de nieuwe motor wanneer Ford daadwerkelijk een oplossing heeft voor het oliepomp probleem. Deze oplossing wordt verwacht na juni. Ik werd er ook van op de hoogte gebracht dat ik moet bewijzen dat ik alle olieverversingen en de verwachte zorg voor de motor heb verleend. Bij verder navragen werd verduidelijkt dat Ford niet hoeft te vergoeden als ze vinden dat ik niet heb bewezen dat de oorzaak van de schade de terugroepactie was. De technicus bij de dealer wilde niet zeggen dat de oliepomp de oorzaak was - hij diagnosticeerde het als 'vuil in de motor'.

Discussion starter · #53 ·
De dealer waar het servicecentrum zich bevindt, wil niet wijken, aangezien de offerte $7.200 bedraagt en ze zelfs de kernkwestie, de oliepomp, niet aanpakken, zoals vermeld in deze brief die ik van Ford heb ontvangen over een terugroepactie. Ik bedoel, letterlijk elk model uit 2018 zal uiteindelijk getroffen worden en ze lijken allemaal na 60.000 te gaan. Ik heb me niet druk gemaakt om een verlengde garantie na 60.000, aangezien de auto pas 5 jaar oud was toen ik de auto in 2019 nieuw kocht met nul mijlen. Nu voel ik me schuldig dat ik nooit voor deze garantie heb gekozen, terwijl ze zeggen dat de kosten niets zouden zijn geweest als ik de garantie had gehad. Ik begrijp hoe garanties werken. Ik begrijp niet hoe ik wordt belast voor een nieuwe motor als een defect het probleem lijkt te zijn, wat de oliepomp betekent. De motor kreeg in feite te weinig olie en ik had het nooit kunnen weten, aangezien ik altijd een olieverversing krijg tussen 3.000 en 5.000 met synthetisch. Deze hele beproeving is ongelooflijk. Is mijn volgende stap om rechtstreeks contact op te nemen met Ford? Ze kunnen zeker niet verrast zijn. Dit heen en weer met de dealer leidt tot niets.
Ja, ik zou rechtstreeks met Ford praten.

Mijn vader werkte 30 jaar voor Ford, maar ik ben erg teleurgesteld en Ford, ik zal nooit meer een andere kopen voor mijn 2019 ecosport die kapot ging in West Virginia en ik woon in North Carolina. Ik belde de dealer waar ik woon en ze zeiden dat ik hem naar dat gebied moest laten slepen. Wat heb ik daaraan als ik mijn auto nodig heb in North Carolina? We wisten van de terugroepactie, we hebben er nooit iets meer over in de post gekregen. Nou, ze zullen er nu iets aan moeten doen. Er stond lage oliedruk en we hebben de olie pas een paar maanden geleden ververst, dus we moesten de weg af bij de volgende afslag en de auto laten afkoelen, maar we moesten de auto toch verder naar Advance Auto brengen, dat in dat gebied lag, en Ravenswood West Virginia moest de auto achterlaten. Ford moet zijn probleem oplossen. Als ik een andere motor moet hebben, zal ik een rechtszaak aanspannen en de auto maakte veel lawaai in de motor en het heeft hem nog nooit zo'n pijn gedaan. Hij heeft altijd als een katje voor me gespind. Ik maak genoeg mee met het overlijden van mijn vader, ik heb deze stress niet nodig.

Vanaf vandaag zijn het twee weken en de auto van mijn dochter staat nog steeds bij een dealer. Er is een nieuwe motor goedgekeurd, maar ze woont in een andere staat en is minderjarig om een auto te huren. Ze zit dus vast aan het nemen van Ubers naar een baan van $15 per uur, elke dag. Ford heeft me verteld dat ze de kosten zullen vergoeden en ik zou al mijn uitgaven moeten bewaren, maar ik betwijfel het. Ik ga contact opnemen met de class action suit. Op een donkere snelweg om 22:45 uur 's avonds toen het olielampje aanging, daarna het motorlampje, waarvoor politie en brandweer moesten komen. Ford heeft geen plannen voor iemand die jonger is dan 18 om daadwerkelijk een leenauto te krijgen en ze zitten in wezen vast, vooral als ze buiten de staat wonen, zoals op een universiteitscampus waar deze auto's veel worden gebruikt. Ik ben absoluut van plan om het verhaal met de media te delen. We kochten de auto 13 maanden eerder en hebben er slechts 7000 mijl mee gereden en kochten hem rechtstreeks van een Ford-dealer die hem als werkplaatsauto gebruikte, wat betekent dat hij goed onderhouden was, maar nu begin ik me af te vragen of ze het wisten…

Ik bracht mijn Ford Ecosport uit 2019 naar de dealer vanwege een waarschuwing voor lage oliedruk. Nadat ik online had gezien dat er een terugroepactie was voor het probleem dat ik had. Moest de dealer 98 dollar betalen om de systemen te laten controleren. De dealer zei dat mijn motor niet zo slecht was en dat ze sowieso pas in januari 2025 (terugroep)onderdelen zouden hebben om hem te repareren. Toen ik vroeg wat ik moest doen als de motor ermee ophield, zeiden ze dat ik een sleepwagen moest bellen en dat de dealer zou proberen Ford de sleepkosten in rekening te brengen. Ford en hun dealers zijn niet erg bezorgd over de veiligheid van hun klanten. Geen tevreden klant en zal nooit meer een cent verspillen aan een Ford-product.

Ze zouden je een nieuwe motor moeten geven zonder kosten...

• Like
Reactions: XR650R
Ik reed toen de waarschuwing voor lage motoroliedruk op het dashboard verscheen zonder het controlelampje van de motor. De motor sloeg minuten later af nadat ik een snelle olieverversingsgarage was binnengereden, dus ik werd naar de Ford-dealer gesleept. Twee weken later kreeg ik te horen dat de oliepomp nul psi aangaf (werkte niet) en dat de motor daarom vastliep en nu vervangen moet worden, zonder zelfs maar het oliepompprobleem aan te pakken dat ervoor zorgde dat de motor vastliep. Ik had geen waarschuwing of indicatie over een probleem tijdens het rijden. Een terugroepbrief van Ford vermeldt ook hoe de motor van dit voertuig kan stoppen met draaien tijdens het rijden. Hoe kan iemand dat weten? Ik weet niet wat ik moet doen en ik heb het geld niet nodig voor een nieuwe motor van $ 7.200 terwijl ik nog $ 8.000 schuldig ben. Elke begeleiding wordt graag omarmd. Dank u.
Hoi...mijn 2020 EcoSport deed net hetzelfde, behalve dat ik nog kon accelereren tot ongeveer 40 mph. Was op bezoek bij mijn broer in Vegas en was vanuit SLC Utah gereden. Gelukkig is dit niet gebeurd toen we daarheen of naar huis gingen, midden in de middle of nowhere! De ongelukkige situatie is dat we hem naar een lokale Ford-dealer moesten laten slepen en een auto moesten huren om terug te gaan naar SLC. Gevraagd of de auto eventueel naar SLC kon worden gesleept...nee. Omdat het in een andere staat gebeurde, moet ik ook uit eigen zak betalen voor een huurauto en word ik "hopelijk" vergoed. Er zal een tussentijdse reparatie worden uitgevoerd bij de dealer in Vegas, maar dit kan 2 maanden of langer duren vanwege achterstallige onderdelen!!! Je zou denken dat FORD veel meer zou doen dan ze doen! Een reden voor ons om juridische stappen te willen ondernemen!

Naar verluidt vallen slepen, huurauto's en reparaties allemaal onder de TERUGROEP...dus bewaar alle bonnen en documenteer alle interacties met FORD, evenals alle acties met betrekking tot de situatie. Vandaag lid geworden van de Class Action! Ik wil hem ook inruilen

Ik heb een 2020 met 71.000 mijl en 5.000 mijl olie verversen met synthetische mobile 1 olie. Als iemand hulp heeft gekregen van Ford of enige assistentie, zou ik het graag horen Harveyservice@yahoo.com
Bedankt voor alle hulp
Hallo

Ik heb een 2020 ecosport 1.0
Motor viel uit nadat de motorlampjes aangingen op een rit van 4 uur naar Montreal. Ze gingen 15 seconden later uit.
Eenmaal aangekomen in Montreal bracht ik de auto naar Ford en de motor was kapot.
Elke 5k olie verversen met synthetisch. 80k op de motor

Motor had kunnen uitvallen op de snelweg... gelukkig wachtte hij tot in de binnenstad van een grote stad.

Het is niet alleen de VS, velen bevinden zich ook in Canada. Onderdelen zijn pas eind 2025 beschikbaar.
Ik had een huurauto die met tegenzin door Ford werd betaald en ben nu in andere gevechten over de schade die ze aan het uitlaatsysteem hebben aangericht tijdens het repareren van de motor.
Is er een class action rechtszaak in Canada??

41 - 60 of 60 Posts