2018+ Ford EcoSport banner
21 - 40 of 60 Posts
Voor zover ik begrijp, zijn de oliepompstoringen te wijten aan het vastlopen van de oliepompen omdat het olieopnamescherm verstopt raakt met sludge door het niet op de juiste intervallen verversen van de olie. Zodra de pomp vastloopt, vernietigt de aandrijfriem van de oliepomp zichzelf. Als de oliepompriemspanner faalt, veroorzaakt dat ook hetzelfde probleem. En als je geen oliedoorstroming hebt, zeg dan maar dag tegen je hoofd- en drijfstanglagers...

Ford zegt dat je 10.000 mijl kunt rijden met een olieverversing... Dat kan ik een motor niet aandoen. Ik ververs de mijne trouw elke 5.000 mijl met volledig synthetische olie en heb nog nooit een probleem gehad met de motor. En ik heb er net iets meer dan 75.000 mijl op zitten.
Ik wist niets van de bewering om de 10.000. Ik ververste mijn voertuig elke 5-6k, afhankelijk van mijn schema. Mijn auto reed prima, geen problemen totdat het gebeurde. Ik reed op de snelweg toen de sensor voor laag oliepeil aanging. Eenmaal bij de dealer, catastrofale motorschade. Het was een 2020 met 98000.

Ik heb een 2020 waarvan het oliedruklampje aanging bij 70.000 mijl. De dealer zegt dat ik een nieuwe motor nodig heb. Ik heb mijn olie op tijd ververst, elke 7.000 mijl. En er verschijnt geen code als je kijkt. En er verschijnt ook niets op mijn telefoon. Mijn telefoon zegt dat mijn auto geen problemen heeft. Toch rijdt hij niet. Ik geloof dat dat een probleem is.

Ik zit in precies dezelfde situatie als jij! Misschien kan er een andere class action suit worden gemaakt? Indien mogelijk, mijn e-mail is gail.porter@rocketmail.com voel je vrij om contact met me op te nemen met anderen die dit probleem ook ervaren!
Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik heb een 2020 echo sport die een nieuwe motor nodig heeft met 70000 mijl.

Ik wist niets van de claim om de 10k. Ik verving mijn voertuig om de 5-6k, afhankelijk van mijn schema. Mijn auto reed prima, geen problemen totdat het gebeurde. Ik reed op de snelweg toen de sensor voor laag oliepeil aanging. Eenmaal bij de dealer, catastrofale motorschade. Ze was een 2020 met 98000.
Nou, dat is gewoon balen... Ik heb momenteel 98500 mijl op mijn '21... Ford beveelt aan om de distributieriem en de aandrijfriemen van de oliepomp te vervangen bij 150.000 mijl... Ik ben proactief en heb de mijne al gepland om hier in de komende week of twee vervangen te worden. Ze wachten op een laatste onderdeel. Zodra het klaar is, ga ik hier een foto plaatsen van de "beruchte" aandrijfriem van de oliepomp, zodat iedereen hem kan zien.

• Like
Reactions: XR650R
Discussion starter · #27 ·
Nou, dat is gewoon klote... Ik heb momenteel 98500 mijl op mijn '21... Ford beveelt aan om de distributieriem en de aandrijfriemen van de oliepomp te vervangen bij 150.000 mijl... Ik ben proactief en heb de mijne al gepland om de komende week of twee vervangen te worden. Ze wachten op een laatste onderdeel. Zodra het klaar is, ga ik hier een foto plaatsen van de "beruchte" aandrijfriem van de oliepomp, zodat iedereen hem kan zien.
Benieuwd hoe hij het heeft gehouden. Het zou ook informatief zijn om te noteren of er stukjes van in de olieopname zitten.

Benieuwd om te zien hoe het stand heeft gehouden. Het zou ook informatief zijn om op te merken of er stukjes ervan in de olieopname zitten.
Nou, ik ververs zelf de olie en ik inspecteer altijd de opvangbak op vuil... en tot nu toe gaat het goed. Tot nu toe geen riemmateriaal of metaal erin gevonden...

• Like
Ik had een Ford Focus ecoboost 2019 en de motor ging kapot bij 46000, waardoor ik nu duizenden schulden heb, omdat mijn auto 2 maanden uit de garantie was.

Hé Jimmy, ik heb net hetzelfde probleem ervaren zonder verlengde garantie. De motor is niet op voorraad, maar ik heb misschien een kleine oplossing om te helpen. Ik heb een Ecosport uit 2018. E-mail me op chooks1981@gmail.com.
Ik heb een 2020 met 71000 5000 mijl olie verversen met synthetische mobile 1 olie als iemand hulp heeft gekregen van ford of enige hulp zou ik het graag horen Harveyservice@yahoo.com
Bedankt voor alle hulp

Verschillende mensen in dit forum met de 1.0 Ecoboost-motor hebben vergelijkbare problemen gemeld.
Mijn EcoSport uit 2022 heeft een probleem met het motor systeem waarbij deze volledig uitschakelt terwijl hij in de Drive-versnelling staat, waarbij voertuigen voorbij suizen omdat ik op de snelweg zit. Dit vereist dus dat ik de versnelling in Park zet en de motor opnieuw start. Dit is zeer gevaarlijk! De dealer heeft het voertuig geïnspecteerd omdat het onder garantie valt en niets gevonden. Heeft iemand dit probleem gehad? De dealer heeft mij duidelijk een citroen verkocht en ik bekijk momenteel juridische mogelijkheden.

Mijn EcoSport uit 2022 heeft een probleem met het motor systeem waarbij deze volledig uitschakelt terwijl hij in de Drive versnelling staat, met voertuigen die voorbij zoeven omdat ik op de snelweg zit. Dit vereist dus dat ik de versnelling in Park zet en de motor opnieuw start. Dit is erg gevaarlijk! De dealer heeft het voertuig geïnspecteerd omdat het onder garantie valt en heeft niets gevonden. Heeft iemand dit probleem gehad? De dealer heeft mij duidelijk een ondeugdelijk product verkocht en ik bekijk momenteel juridische mogelijkheden.
Ja, de mijne deed het ook en een simpele software-update heeft het probleem verholpen. De mijne schakelde uit bij het links afslaan bij lage snelheid.

• Like
Mijn auto werd afgelopen vrijdag onbruikbaar. Oliepomp defect. Ford doet er momenteel niets aan. Geen sleepdienst en zelfs geen garantie op vergoeding als ik deze reparatie daadwerkelijk zou kunnen betalen. (De schatting was $ 9.000.) Het enige wat ze zeggen is “sorry voor het ongemak” en dat ze pas in het tweede kwartaal aan voertuigen beginnen te werken. Heeft iemand advies of ideeën over hoe ze te motiveren om sneller te werken? De dichtstbijzijnde dealer heeft service geweigerd in het kader van de terugroepactie en zal tot april niet eens een diagnose stellen voor Ford. Dit is mijn enige vervoermiddel. Ik kan niet wachten tot Ford eindelijk naar mijn auto kijkt, waarvan ze zeiden dat het veilig was om mee door te rijden. Ik heb het ding gisteren gerepareerd nodig.

Discussion starter · #35 ·
Mijn auto werd afgelopen vrijdag onbruikbaar. Oliepomp defect. Ford doet er momenteel niets aan. Geen sleepdienst en zelfs geen garantie op vergoeding als ik deze reparatie daadwerkelijk zou kunnen betalen. (Schatting was $9.000.) Het enige wat ze zeggen is "sorry voor het ongemak" en dat ze pas in het tweede kwartaal aan voertuigen beginnen te werken. Heeft iemand advies of ideeën over hoe ze te motiveren om sneller te werken?? De dichtstbijzijnde dealer heeft service geweigerd in het kader van de terugroepactie en zal pas in april een diagnose uitvoeren voor Ford. Dit is mijn enige vervoermiddel. Ik kan niet wachten tot Ford eindelijk naar mijn auto kijkt, waarvan ze zeiden dat het veilig was om mee door te rijden. Ik heb het ding gisteren gerepareerd nodig.
Ik zou over hun hoofden heen gaan. Je verdient op zijn minst een leenauto.
  • Ford Klantenservice: 1-866-436-7332

Ik zou over hun hoofden heen gaan. Je verdient op zijn minst een leenauto.
  • Ford Klantenservice: 1-866-436-7332
Ik heb tot nu toe ongeveer 4 keer met ze gesproken. Ik heb twee keer met de afdeling terugroepactie gesproken en met de twee dichtstbijzijnde dealers. Alles wat ik kreeg was een spijtbetuiging van de klantenservice. Ik bel nog steeds en probeer het. Het laatste wat ik kreeg was dat elke sleep-, huur- of reparatiekosten voorlopig uit eigen zak zijn en dat ik de bonnen moet bewaren om ze op een later tijdstip in te dienen voor vergoeding.

Discussion starter · #37 ·
Ik heb tot nu toe ongeveer 4 keer met ze gesproken. Ik heb twee keer met de afdeling terugroepactie gesproken en met de twee dichtstbijzijnde dealers. Alles wat ik kreeg was een spijtbetuiging van de klantenservice. Ik blijf bellen en proberen. Het laatste wat ik kreeg was dat slepen, huur of reparatie voorlopig uit eigen zak is en dat ik de bonnen moet bewaren om ze op een later tijdstip in te dienen voor vergoeding.
Geweldige deal. Als je in het geld rolt...

Ik had een Escape 1.5 (2 jaar) en de motor lekte koelvloeistof in de cilinders, ze gaven me een Ecosport SES (Nieuw) leenauto voor bijna 3 maanden totdat ze een nieuwe motor hadden.

Discussion starter · #39 ·
Ik had een Escape 1.5 (2 jaar) en de motor lekte koelvloeistof in de cilinders, ze gaven me een Ecosport SES (Nieuw) leenauto voor bijna 3 maanden tot ze een nieuwe motor hadden.
Ik herinner me iets soortgelijks met de 1.6 die in de Fiesta ST werd geplaatst. De kop had een hotspot die krom zou trekken als je hem uitzette. Hun oplossing was om een meter aan te sluiten die zou aangeven wanneer je koelvloeistof laag was. De echte oplossing kwam in 2015, toen ze de kop gewoon opnieuw ontwierpen om de hotspot te elimineren. Gelukkig heeft mijn '17 nooit problemen gehad.

Ik denk dat de dealer van CBr niet eerlijk speelt.

Ik herinner me iets soortgelijks met de 1.6 in de Fiesta ST. De kop had een hotspot die krom zou trekken als je hem uitzette. Hun oplossing was om een meter aan te sluiten die je zou vertellen wanneer je koelvloeistof laag was. De echte oplossing gebeurde in 2015, toen ze de kop gewoon opnieuw ontwierpen om de hotspot te elimineren. Gelukkig heeft mijn '17 nooit een probleem gehad.

Ik denk dat CBr's dealer niet eerlijk speelt.
Ik probeerde een leenauto te krijgen voor de mijne, van de dealer waar ik de auto nieuw kocht en ze zeiden nee... Ik rijd te veel kilometers (320 km per nacht) en ze weigeren ronduit om me een leenauto te geven. Ze zeiden dat ik de klantenservice moest bellen en kijken of ze voor een huurauto zouden opdraaien... Ik heb de moeite niet genomen. Ik heb een reserveauto die ik kan gebruiken... Dus ik denk dat ik ook nooit meer een Ford zal kopen... En ik heb GM jaren geleden gezegd dat ze me moesten kussen. Dus ik ben teruggebracht tot Chrysler of Foreign.

• Like
21 - 40 of 60 Posts